Zakończyła się budowa pierwszego z gmachów, w kompleksie Centrum Zana Office Park. Jeszcze w tym roku wyburzone zostaną stare budynki, sąsiadujące z biurowcem. Rozpocznie się też budowa mieszkań
Kompleks u zbiegu al. Kraśnickiej i ul. Nałęczowskiej to w tej chwili największa tego typu inwestycja w mieście. W miejscu dawnej zajezdni MPK powstanie kilkanaście budynków, w nich biura i mieszkania.
Najbardziej charakterystyczny element całego projektu to dwa 13-piętrowe biurowce. Pierwszy z nich jest już gotowy i właśnie otrzymał pozwolenie na użytkowanie. Do budynku wprowadzają się pierwsi najemcy, m.in. firma informatyczna Mobica. We wnętrzach trwają jeszcze prace adaptacyjne. Do dyspozycji przedsiębiorców jest ok. 20 tys. mkw nowych biur. Jak informuje inwestor, Centrum Zana Holding – do tej pory wynajęto ponad jedną czwartą tej przestrzeni. Trwają rozmowy z kolejnymi najemcami. Firma szykuje się również do realizacji następnych etapów projektu.
– W listopadzie wyburzymy stare budynki przy al. Kraśnickiej – zapowiada Grzegorz Turski, prezes Centrum Zana Holding. – W 2019 roku rozpoczniemy tam budowę drugiego, z dwóch największych biurowców przewidzianych w projekcie.
Budynek ten będzie tej samej wysokości, co pierwszy z gmachów. Cały kompleks przy al. Kraśnickiej ma oferować 75 tys. mkw powierzchni biurowej. W ramach inwestycji powstają również mieszkania. Dwa pierwsze bloki, od strony ul. Nałęczowskiej są już gotowe.
– W tym roku rozpoczniemy budowę kolejnych mieszkań – dodaje Grzegorz Turski. – W budynku powstanie 300 lokali o niewielkich metrażach – od 28 do 50 mkw.
Blok ma zaplanowano w centralnej części dawnej zajezdni, za najwyższymi biurowcami. Nie będzie to ostatni etap w budowie Office Park. Wzdłuż al. Kraśnickiej zaplanowano jeszcze dwa biurowce, liczące po kilka kondygnacji. Budowa pierwszego z nich rozpocznie się w przyszłym roku. Za kolejny budowlańcy zabiorą się rok później. Z szacunków inwestora wynika, że docelowo, w nowych biurowcach powstanie ok. 10 tys. miejsc pracy.
Obecny właściciel terenu przy al. Kraśnickiej kupił nieruchomość od miasta za 32 miliony złotych. Istniejąca tam wówczas zajezdnia została zlikwidowana. Trolejbusy przeniosły się do bazy tuż obok nowej zajezdni przy ul. Grygowej.